Пашина Наталія Полікарпівна, Мендрін Олексій Вікторович
Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Історія. Політологія. – 2021. – Вип. 31-32. – С. 1-213.
Пашина Наталія Полікарпівна доктор політичних наук, професор кафедри політології та міжнародних відносин.
Маріупольський державний університет
[email protected]
Мендрін Олексій Вікторович здобувач вищої освіти ступеня доктора філософії спеціальності 052 Політологія, кафедри політології та міжнародних відносин
Маріупольський державний університет
[email protected]
Громадянська освіта в Україні як засіб формування громадянської ідентичності
Анотація
Розкривається важливість створення системи громадянської освіти для демократичного транзиту посттоталітарних країн та формування громадянської ідентичності в таких країнах. Розглядаються запропоновані концепції розвитку громадянської освіти в Україні. Робляться висновки щодо впровадження змін у поточний стан реалізації громадянської освіти в країні задля її відповідності завданням формування громадянської ідентичності та забезпечення сталого демократичного розвитку.
Академія педагогічних наук, 2000. Концепція громадянського виховання. Харківська правозахисна група Громадянська освіта, [онлайн] 5 грудня Доступно: <http://osvita.khpg.org/index.php?id=976002302> [Дата звернення 11 листопада 2021].
Громадська організація Мінзмін, 2020. Дослідження думки освітян щодо громадянської освіти в Україні. Громадська організація Мінзмін. [онлайн] Доступно: <https://bit.ly/3rfDVjG> [Дата звернення 11 листопада 2021].
Кабінет міністрів України, 1999. Постанова Про затвердження Національної програми патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства. Верховна Рада України. [онлайн] Доступно: <https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1697-99-%D0%BF#Text> [Дата звернення 20 листопада 2021].
Кабінет міністрів України, 2018. Розпорядження Про схвалення Концепції розвитку громадянської освіти в Україні. Верховна Рада України. [онлайн] Доступно: <https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/710-2018-%D1%80#Text> [Дата звернення 11 листопада 2021].
Ковб, Н., 2021. Громадянська освіта в часи пандемії: рятівний інструмент для вчителя. Освіта.ua, [онлайн] 26 березня. Доступно: <https://osvita.ua/school/reform/81963/> [Дата звернення 11 листопада 2021].
Пашина, Н.П., 2016. Демократична консолідація суспільства: сутність та специфіка. Вісник Маріупольського державного університету. Сер.: Історія, Політологія, 15, с.287-297.
Рябов, С., 2001. Вітальне слово до учасників семінару. В: Інститут Кеннана. Київський проєкт. Громадянська освіта в Україні: Семінар м. Київ, 2 жовтня 2001 р. Київ: Kennan Institute Kyiv Project, с.5-6.
Топалова, С., 2019. Впровадження громадянської освіти в українській школі: про компетентного виборця забули. Аналітичний центр «Обсерваторія демократії», [онлайн] 15 січня. Доступно: <https://od.org.ua/uk/внедрение-гражданского-образования/> [Дата звернення 12 листопада 2021].
Сitizen.in.ua, 2020. Онлайн курс з громадянської освіти citizen.in.ua. 3D Демократії - Думаємо, дбаємо, діємо. Курс громадянської освіти, [онлайн] 14 грудня. Доступно: <http://citizen.in.ua> [Дата звернення 11 листопада 2021].
Fennema, M. and Tillie, J., 2008. Social capital in multicultural societies. In: D. Castiglione, J.W.V. Deth and G. Wolleb, eds. The Handbook of Social Capital. New York: Oxford University Press, pp.349-370.
Matonyte, I., 2011. Civic Participation. In: B. Badie, D. Berg-Schlosser and L. Morlino, eds. International Encyclopedia of Political Science. Thousand Oaks: SAGE Publications, pp.248-254.
Putnam, R.D., 2000. Bowling Alone. The Collapse and Revival of American Community. New York: Simon & Schuster.
Scorza, J., 2011. Civic Education. In: G.T. Kurian, ed. The encyclopedia of political science. Washington: CQ Press, pp.231-233.
Цитування
ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
Пашина Н. П. Громадянська освіта в Україні як засіб формування громадянської ідентичності / Н. П. Пашина, О. В. Мендрін // Вісник Маріупольського державного університету. Сер.: Історія. Політологія. – 2021. – Вип. 31-32. – С. 186-195.
Harvard Referencing Style
Pashyna, N. and Mendrin, O., 2021. Hromadianska osvita v Ukraini yak zasib formuvannia hromadianskoi identychnosti [Civic education in Ukraine as a means of forming civic identity]. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Serìâ: Ìstorìâ. Polìtologìâ, 31-32, pp.186-195.